MAAK KENNIS MET BEROEPEN OP HET WATER TIJDENS WERELDWATERDAG

Blue Boat Company organiseert gratis open dag op donderdag 24 maart

Amsterdam, 16 maart 2016 –  Het toerisme in Amsterdams groeit stormachtig. Jaarlijks neemt het met zo’n vijf procent toe en naar verwachting blijft dat stijgen tot zo’n 23 miljoen toeristen in 2025. Allemaal potentiële klanten voor de rondvaart, dus lijkt een baan als schipper een behoorlijk zekere baan. Toch kampt de grootste toeristische attractie van Nederland, de Amsterdamse rondvaart, met een personeelstekort. Daarom organiseert Blue Boat Company op donderdag 24 maart, tijdens Wereldwaterdag, een open dag voor mensen die interesse hebben in beroepen op het water. In samenwerking met het Nova College leren bezoekers van de open dag tussen 11:00u en 12:30u welke eigenschappen je nodig hebt om een goede schipper te zijn. Ook leren zij van professionals de fijne kneepjes van hospitality en hoe je met toeristen omgaat. Wie na afloop van de dag enthousiast is kan bij het Nova College in één jaar de nodige papieren halen en daarna direct als schipper aan de slag in de rondvaartbranche. Ook families, kinderen en andere geïnteresseerden zijn tijdens Wereldwaterdag van harte uitgenodigd om een kijkje te nemen in de wereld van de rondvaart. Deelname aan de open dag is gratis, meer informatie via www.blueboat.nl

In Nederland vieren we ieder jaar op 24 maart Wereldwaterdag. Dit jaar luidt het thema: 'Water & Jobs'. Veel Nederlanders oefenen hun beroep uit op, naast of zelfs in het water. Tijdens de open dag bij Blue Boat Company is jong en oud welkom aan boord om een voorproefje te krijgen van hoe het is om werkzaam te zijn als schipper, maar ook als kelner of gids op een rondvaartboot.

Datum: donderdag 24 maart

Locatie: Blue Boat Company

Adres: Stadhouderskade 30, 1071 ZD Amsterdam

Start rondvaart: 11:00u

Einde rondvaart: 12:30u

Over de opleiding schipper rondvaart bij Nova College

Geïnteresseerden in de leeftijdscategorie van 20 tot 60 jaar kunnen zich sinds 2008 aanmelden voor de mbo-opleiding schipper rondvaart bij het Nova College. Toekomstige schippers kunnen zich aanmelden door te solliciteren op een vacature bij een rederij naar keuze. Na een selectieprocedure  doorlopen de leerlingen een intensief werk- en leer traject van negen maanden. Ze krijgen praktische calamiteitentrainingen, leren technische vaardigheden maar ook gastheerschap. Het onderdeel gastheerschap is uniek omdat dit binnen de traditionele schippersopleiding geen verplicht vak is. Binnen de rondvaartbranche is het belangrijk dat een schipper de passagiers aan boord altijd vriendelijk te woord kan staan en naast Nederlands ook een woordje Duits en Engels kan spreken. Eenmaal gediplomeerd krijgen zij een baan bij de rederij waar zij gedurende de opleiding zijn opgeleid tot schipper. Meer informatie over de opleiding is beschikbaar via www.nova-college.nl.

Einde persaankondiging

Kijk je uit naar meer informatie, neem dan contact op met Merktroubadour Dionne Benard of Eva van Beurden via het telefoonnummer +31 6 36 01 28 80 of per e-mail via pers@merktroubadour.nl. Het beeldmateriaal in deze pressroom is rechtenvrij te gebruiken.